reklama

Čo som chcela zmeniť v roku 2016 ?

Koniec roka sa nám blíži a tak by som chcela zrekapitulovať moju poslaneckú činnosť v parlamente za rok 2016.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu

18 rokov som pracovala na charite a pomáhala som tým najzraniteľnejším, ťažko zdravotne postihnutým osobám. V parlamente som na nich a ich opatrovateľov nezabudla a pripravovala som zákony, ktoré mali zlepšiť ich situáciu. Predložila som návrh na zvýšenie príspevku na opatrovanie na sumu čistej minimálnej mzdy, návrh na zrušenie posudzovania darov pre ťažko zdravotne postihnuté osoby a návrh na zrušenie nelogického obmedzenia dôchodkového poistenia pre opatrovateľov na neurčito. Tieto návrhy mali zmierniť dôsledky ťažkého zdravotného postihnutia a trochu vylepšiť finančnú situáciu v týchto rodinách.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Ďalšie zákony, ktorých som bola predkladateľkou sa týkali podpory našich rodín. Predložila som zvýšenie materskej na 100%, zvýšenie rodičovského príspevku pri viac po sebe narodených deťoch do troch rokov. Predložila som príspevok vo výške 280 euro pre rodičov, ktorým dieťa nevzali do škôlky, zvýšenie daňového bonusu na dvojnásobokzvýšenie minimálneho výživného. Rodina ako základná bunka spoločnosti to na Slovensku nemá ľahké. Rodiny s viacerými deťmi a osamelí rodičia sú ohrození rizikom chudoby. Keď nebudeme podporovať rodiny, demografická krivka nám bude neustále klesať. Slovensko nám starne a je veľký predpoklad, že sa nám nebude mať kto postarať o seniorov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Seniori patria tiež do okruhu ľudí, ktorým sa snažím pomáhať v parlamente. Pre nich som predložila návrh zákona, ktorý mal zrušiť diskrimináciu u seniorov, ktorým odvody neboli pripočítané ku dôchodkovej dávke.

 Vláda tento rok taktiež predkladala sociálne návrhy zákonov. K týmto vládnym návrhom som predkladala pozmeňujúce návrhy, pretože častokrát tie vládne boli nesystematické a nelogické. Predložila som pozmeňujúci návrh pre siroty, aby sa ich dôchodky zvyšovali rovnako ako vdovám a vdovcom. Sirotské dôchodky sa dlhodobo valorizujú len vo veľmi malej miere. Nekorešponduje to s tým, že spoločnosť samá starať a pomáhať najviac ohrozeným skupinám, medzi ktoré siroty patria. Ďalšie pozmeňujúce návrhy sa týkali sociálnych služieb, štátneho rozpočtu, príspevku na kompenzácie pre ťažko zdravotne postihnuté osobyhazardných hier.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Mladé rodiny, ťažko zdravotne postihnuté osoby, seniori a siroty patria medzi najzraniteľnejšie skupiny na Slovensku, preto je mi ľúto, že nám ani jeden sociálny zákon neprešiel. Vládnej koalícii asi veľmi nezáleží na našich rodinách. V budúcom roku budem preto za Vás bojovať ešte odhodlanejšie a budem predkladať zákony pre Vás.

 Chcela by som pekne poďakovať všetkým ľuďom, ktorí ma volili, ktorí mi verili a ktorí ma podporujú. Prajem Vám všetkým požehnané vianočné sviatky a úspešný štart do Nového roka 2017. 

Soňa Gaborčáková

Soňa Gaborčáková

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Svoj profesionálny život som zasvätila pomoci deťom a mladým ľuďom so zdravotným znevýhodnením. V roku 1999 som začala s pomocou deťom. Ľudia iba neveriacky krútili hlavami, že sa mi to nepodarí. Ja som sa nevzdala. Napriek ťažkým obdobiam som vybudovala komplexný systém starostlivosti pre tých najzraniteľnejších – Dom sv. Anny v Starej Ľubovni. V marcových voľbách 2016 som získala dôveru voličov a stala som sa poslankyňou NRSR za hnutie OBYČAJNÍ ĽUDIA a nezávislé osobnosti (OĽANO). Preto budem hájiť záujmy tých najzraniteľnejších... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu